Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy
Ciężarówki i nie tylko...


Najsłynniejszy polski zestaw po tuningu - zwycięzca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> Tuning Ciężarówek
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
trakker2007
Jego wiedza o ciężarówkach jest wielka



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Sob 10:15, 26 Maj 2007    Temat postu: Najsłynniejszy polski zestaw po tuningu - zwycięzca Back to top

Bracia Krzysztof i Piotr Rummelowie prowadzący rodzinną firmę transportową MoDo w Osieku nad Notecią (woj. wielkopolskie) postanowili stuningować ciągnik siodłowy Volvo FH 16 Ocean Race wraz z naczepą Schmitz. Swoje postanowienie wcielili w życie tak konsekwentnie i efektownie, że zestaw zdobył pod koniec sierpnia pierwszą nagrodę w klasie pretendentów na zlocie ciężarówek po tuningu Nordic Trophy w Jonkoping w Szwecji.

Wcześniej inni polscy przewoźnicy dwa razy startowali w Jonkoping, a najwyższym miejscem było siódme. W przyszłym roku zestaw firmy MoDo, poddany dalszym zmianom, powalczy w klasie mistrzów, czyli doświadczonych tunerów.

Robi wrażenie, trzeba przyznać. Cały pojazd pokryto efektownie wyglądającymi motywami z rysunkowego filmu "Gdzie jest Nemo?" Dlatego właśnie jest nazywany Nemo. Morskie stwory przyciągają wzrok, wręcz hipnotyzują. Gdy nasycimy nimi oczy, zauważymy inne elementy, takie jak zmieniony wydech, "kangur", dziesięć dodatkowych świateł z przodu. Wnętrze kabiny też daleko odbiega od seryjnego. Wyścielone jest beżową, miękką, pachnącą skórą. Do tego rozbudowany zestaw multimedialny firm Hertz i Alpine. Radio z CD, odtwarzacz DVD, TV, konsola PlayStation, 14 głośników. Nie ma kuchenki mikrofalowej. - Nie jestem zwolennikiem gotowania w samochodzie - mówi młodszy z braci, 23-letni Piotr. - Kabina nasiąka zapachami. Przecież można zjeść coś w przydrożnej restauracji albo barze - dodaje.

Krok po kroku

Po zakupie w ub.r. ciągnik od razu od dilera w Szczecinie pojechał do znajdującej się w tym samym mieście firmy Marka Kierklo projektującej i wykonującej malowidła na pojazdach. Oprócz karoserii pomalowane zostały wszystkie plastikowe części w kabinie. Skąd pomysł na motyw? - Film "Gdzie jest Nemo?" podobał mi się, a przede wszystkim miał to być prezent na pierwsze urodziny Krystiana, mego chrześniaka i bratanka - uśmiecha się Piotr Rummel. - Markę ciągnika wybraliśmy nieprzypadkowo. Darzymy Volvo dużym sentymentem, nasz tata Zenon zaczynał na Volvo. Z bratem również dużo jeździliśmy Volvo, uważamy, że nie ma wygodniejszego pojazdu dla kierowcy. A że nie była to pierwsza ciężarówka, którą postanowiliśmy upiększyć, wiedzieliśmy, jaki efekt chcemy osiągnąć.

Drugim etapem prac było założenie dwóch chromowanych tłumików, zderzaków, "kangura" itd. w Polermecie Marka Udzika w Czarnkowie koło Piły.

Trzeci etap to modyfikacja wnętrza. Dwie firmy z Bydgoszczy zajęły się tapicerką i multimediami. Tak zmienionym Volvo bracia pojechali na zlot Master Truck 2006 do Opola, gdzie zdobyli puchar ministra transportu.

Myślami Rummelowie byli już w Szwecji. Ponieważ warszawski diler spóźnił się z dostawą naczepy, Markowi Kierklo zostały tylko 24 dni.

- Tylko, bo wszystko zostało rozebrane, a potem złożone, nie było żadnego oklejania przed malowaniem - zastrzega Piotr. - Marek pracował dniami i nocami, a przez ostatni tydzień i ja byłem w Szczecinie. Udało się, zdążyliśmy na prom do Szwecji i na zlot. Nie liczyliśmy na miejsce w czołówce Nordic Trophy, dlatego po ogłoszeniu wyników po prostu nie mogliśmy uwierzyć w sukces.

Nowe pomysły

Niedługo Polermet ponownie weźmie Nemo na warsztat. Naczepa wzbogaci się o błyszczące elementy ze stali kwasowej. - Mój brat zawsze dąży do tego, żeby tuning nie był standardowy. Dlatego niewykluczone, że pojawią się rzeczy, które nie są dostępne w katalogach - dodaje Krzysztof Rummel, starszy od Piotra o dwa lata. Szczegółów Rummelowie nie chcą zdradzać. Na pewno nie wybiorą się na Nordic Trophy 2007 jako statyści. A że rodzinna firma rozwija się prężnie, 68 zestawów jest w ciągłym ruchu, zaś nadzorująca finanse mama Urszula wyraża zgodę na dalsze modyfikacje, za kilka miesięcy powinniśmy ujrzeć jeszcze ciekawszego Nemo.

- Dotychczas wydaliśmy na tuning zestawu około 100 tysięcy złotych. Tuning to nasza pasja, no i najlepsza wizytówka firmy - podkreślają bracia.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
trakker2007
Jego wiedza o ciężarówkach jest wielka



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Sob 10:15, 26 Maj 2007    Temat postu: Back to top

Co tu dużo się rozpisywać ten zestaw jest poprostu piękny, cudowny i chciałbym takim śmigać. Oby coraz więcej takich dzieł powstawało w Polsce i jeździło po naszych okropnych drogach

W nacie znalazłem filmik z tym wozem. Jest on dość kiepski bo robiony w nocy i bez dźwięku ale...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> Tuning Ciężarówek Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach