Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy
Ciężarówki i nie tylko...


Renault Hybrys

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> RENAULT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
trakker2007
Jego wiedza o ciężarówkach jest wielka



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Nie 18:00, 30 Wrz 2007    Temat postu: Renault Hybrys Back to top

Podczas 29. Targów Transportu Drogowego w Amsterdamie Renault Trucks zaprezentuje Hybrys – innowacyjny, hybrydowy, studyjny miejski pojazd użytkowy. Futurystyczny design pojazdu odzwierciedla wizję transportu miejskiego przyszłości tak jak ją widzi koncern Renault Trucks. Hybrys to także model, w którym zastosowano technologię napędu hybrydowego jako alternatywne rozwiązanie wobec silnika wysokoprężnego.Potrzeba ochrony środowiska, rosnące ceny produktów ropopochodnych oraz przewidywane kurczenie się zasobów ropy naftowej to czynniki, które skłoniły Renault Trucks do podjęcia działań w celu rozszerzenia obecnej gamy o pojazdy charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa dzięki wykorzystaniu nowych źródeł energii.

Gama pojazdów Renault Trucks zaprojektowanych z myślą potrzebach komunalnych obejmuje innowacyjne wersje silnikowe, które wykorzystują alternatywne źródła energii: biopaliwa, gaz ziemny, podwójny napęd spalinowo-elektryczny oraz napęd elektryczny. W najbliższej przyszłości, tak zwane hybrydowe technologie „równoległe” (które łączą silnik wysokoprężny z silnikiem elektrycznym i oferują możliwość wykorzystania różnych źródeł napędu), które już dziś zostały zastosowane w samochodzie koncepcyjnym Hybrys, z pewnością na stałe zagoszczą na rynku.

Innowacyjny design, który ułatwia obsługę pojazdu
Podobnie, jak w przypadku studyjnych modeli Radiance i Magnum Vega, Hybrys, najnowsze dzieło Renault Trucks, jest pojazdem o płynnych, opływowych liniach, które doskonale sprawdzają się w ruchu miejskim, zwłaszcza w przypadku samochodów przeznaczonych do zbiórki odpadów.

Wygląd zewnętrzny
Asymetryczny grill chłodnicy z masywnym, nieco przesuniętym na bok logo, zapewnia kierowcy i pasażerom doskonałą widoczność. Eteryczny design, gładkie powierzchnie i żywy kolor lakieru podkreślają unikalny charakter modelu Hybrys. Zdecydowanie zarysowane linie i wyposażona w zaawansowane urządzenia elektroniczne kabina sprawiają, że samochód wywiera niezapomniane wrażenie. Wyposażony w łagodnie zaokrąglone zderzaki pojazd harmonijnie wtapia się w miejskie otoczenie.
Asymetryczne linie maski pojazdu zapewniają doskonałą widoczność z prawej strony, a nowatorskie rozwiązanie drzwi Vision gwarantuje wyśmienitą widoczność na boki.
Kamery monitorujące sytuację z przodu i tyłu pojazdu zostały wbudowane w kabinę. Są pozbawione wystających elementów.

Stopień ułatwiający wejście do kabiny składa się od strony pasażera. Zastosowanie tego rozwiązania zwiększa komfort jazdy i zapewnia większe bezpieczeństwo pracy kierowcy, który wykonując swoje obowiązki, jest często zmuszony wysiadać i wsiadać do samochodu.
Po zmierzchu, z reflektorów zamontowanych w zderzaku płynie miękkie, silnie światło, zapewniając kierowcy doskonałą widoczność na prostej drodze i zakrętach.
Kołpaki kół mają bardzo wyraziste, zaokrąglone linie, które zapewniają także większe bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego.
Zamontowany pod prawą stroną maski dobrze wentylowana komora silników hybrydowych charakteryzuje się niezwykle gładką powierzchnią ścian bocznych.

Wnętrze
Wnętrze kabiny Hybrys zostało zaprojektowane z myślą o wymaganiach branży zbiórki odpadów komunalnych.
Stylistyka wnętrza opiera się na czystych, prostych liniach i jest utrzymana w kolorystyce idealnie dopasowanej do koloru nadwozia. Wnętrze tchnie naturalnością, ale jednocześnie posiada wszystkie udogodnienia, jakie zapewniają zaawansowane technologie.
Utrzymana w odcieniach satynowej zieleni oraz złamanej bieli kabina jest niezwykle jasna i kusi odprężającą atmosferą.
Kompozytowe materiały, z których wykonane są elementy kabiny można zmywać, a wyjmowane gumowe dywaniki ułatwiają utrzymanie czystości.
Trzy jasnozielone i metaliczno-szare profilowane siedzenia są doskonale dopasowane do koloru nadwozia. Fotel kierowcy jest także wyposażony w szeroki, wygodny i ergonomiczny podłokietnik.

Deska rozdzielcza
Niezwykle elegancka deska rozdzielcza została wyposażona w dwa wyświetlacze.
Na głównym ekranie umieszczonym za kierownicą wyświetlane są najważniejsze informacje dla kierowcy:

* Prędkość
* Obroty na minutę
* Poziom wody w chłodnicy i oleju silnikowego
* Aktualnie włączony bieg
* Włączony napęd (napęd elektryczny; napęd spalinowy)



Na drugim ekranie, umieszczonym po prawej stronie deski rozdzielczej, wyświetlane są następujące informacje:

* Obraz z kamer monitorujących sytuację z tyłu pojazdu, który służy do obserwacji pojazdów jadących za samochodem;
* Dedykowany ekran nawigacji pokazuje zaplanowaną trasę przejazdu z zaznaczeniem odcinka, który został już pokonany;
* Dodatkowe informacje dot. pojazdu: ciężar ładunku, średnia prędkość pojazdu itd.
* Wskaźniki komfortu jazdy: temperatura, radio, itd.



Ekran monitorujący sytuację z przodu pojazdu oraz dwa wyświetlacze pokazujące obraz z tyłu samochodu, które zastąpiły tradycyjne lusterka boczne, zostały zamontowane ponad głową kierowcy w konsoli dachowej.
Na desce rozdzielczej zamontowano także szereg doskonale widocznych kontrolek. Rozwiązanie to znacznie upraszcza pracę operatora pojazdu.
Pod kierownicą znajduje się także przełącznik automatycznej skrzyni biegów.

Silnik
Renault Hybrys 6x2 jest wyposażony w jednostkę napędową DXi7 o mocy 320 KM ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver Plus oraz silnik elektryczny MDS (Motor Drive System).
Moduł elektryczny podwozia obsługuje akumulatory, sterowniki podzespołów elektrycznych, obwody zasilania oraz system chłodzenia.
Przy rozstawie osi wynoszącym 3,900 mm, Hybrys jest także wyposażony w przednią oś o dopuszczalnym nacisku 7,5 ton, most P1395 o dopuszczalnym nacisku 13 ton i koła 22.5”.
Pojazd jest wyposażony w przednie zawieszenie mechaniczne i tylne pneumatyczne ze stabilizatorem.

Zasada działania
Samochód jest uruchamiany bez kluczyka, za pomocą przycisku, który aktywuje elektryczny system zasilania przed włączeniem się silnika spalinowego. Automatyczny system kontroli napędu sam wybiera źródło zasilania, zapewniając niezwykle komfortową, cichą jazdę oraz niskie zużycie paliwa.
Zgodnie z zamysłem projektantów, Renault Hybrys ładuje akumulatory podczas jazdy. Te właśnie zasoby energii są wykorzystywane przez silnik elektryczny podczas jazdy oraz do zasilania wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo i komfort użytkowników, które w innych modelach pobierają energię z silnika wysokoprężnego. Systemy zasilane elektrycznie to m.in. wspomaganie kierownicy oraz obwody ogrzewania. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, po zatrzymaniu pojazdu, kierowca może wyłączyć silnik wysokoprężny bez potrzeby dezaktywacji włączonych funkcji.
Silnik elektryczny może być także wykorzystywany w przypadku przeciążenia silnika wysokoprężnego, np. podczas jazdy w terenie górzystym. Rozwiązanie to umożliwia optymalizację pracy silnika przy wysokich obrotach, przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.
Akumulatory ładują się gdy samochód toczy się, a także podczas hamowania lub po ich podłączeniu do źródła energii elektrycznej.
Architektury elektrycznej nowej generacji gwarantuje optymalne wykorzystanie silnika elektrycznego i wysokoprężnego. Zapewnia również kontrolę pracy automatycznej skrzyni biegów, a więc i całego procesu przenoszenia napędu, co przekłada się na zmniejszoną emisję hałasu.
Optymalizacja zużycia energii przez pojazd przekłada się na znacznie niższe zużycie paliwa oraz niższą emisję CO2 do atmosfery.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy użytkownikom pojazdu, Renault Hybrys został wyposażony w elektryczny hamulec parkingowy.

Zalety prezentowanego rozwiązania
W zależności od sposobu użytkowania pojazdu, Hybris oferuje nawet o 35% niższe zużycie paliwa w porównaniu z tradycyjnymi wersjami silnikowymi. Rozwiązanie to przyczynia się w bezpośredni sposób do zmniejszenia emisji spalin oraz CO2.
Zasięg na napędzie elektrycznym wynosi 2 km.
Zastosowane w pojeździe rozwiązania sprawiają, że Hybrys emituje mniej hałasu niż inne modele.
Hybrys może współpracować z silnikami spełniającymi wymogi normy Euro5 napędzanymi biopaliwami i być wyposażony w filtr cząstek stałych.
Hybrys: dalekowzroczna odpowiedź na wyzwania związane z ochroną środowiska
W chwili obecnej, po drogach całego świata jeździ ponad 3 tys. ciężarówek Renault Trucks napędzanych gazem ziemnym.
Upowszechnienie się pojazdów wyposażonych w jednostki spełniające obecnie normę Euro4 oraz Euro5 w przyszłości, możliwość wykorzystywania mieszanek zawierających 30% biodiesla oraz wzrost sprzedaży pojazdów z napędem bimodalnym i elektrycznym może przyczynić się do podniesienia skuteczności działań na rzecz ochrony środowiska.
Prezentując Hybrys, Renault Trucks przedstawia jeszcze jedno rozwiązanie strategicznych problemów stworzonych przez kurczące się zasoby ropy naftowej oraz degradację środowiska.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> RENAULT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach