Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy
Ciężarówki i nie tylko...


Nie taki tani - Renault Major z lat 1986-1995

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> RENAULT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
trakker2007
Jego wiedza o ciężarówkach jest wielka



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Pią 22:04, 01 Cze 2007    Temat postu: Nie taki tani - Renault Major z lat 1986-1995 Back to top

Prosta konstrukcja, trwałe, odporne na kiepską ropę silniki i wytrzymałe zawieszenie - to największe zalety "majorek" Renault. Podaż używanych części zamiennych jest słaba, a nowe mają astronomiczne, w porównaniu do wartości pojazdu, ceny.

Na rynku wtórnym najczęściej spotykane są ciągniki siodłowe w konfiguracjach 4x2, 6x2 i 6x4 o DMC 17 oraz 24 t. Ponadto dostępne są jako podwozia pod zabudowę i pojazdy budowlane (konfiguracje napędowe 4x2, 6x2, 6x4 i 8x4, DMC od 17 do 32 t). Rozstawy osi wynoszą: dla ciągników od 3.200 do 3.625 mm, dla podwozi od 3.625 do 5.800 mm. Są trzy wysokości podwozia: 1.015, 1.101 i 1.107 mm.

Pod kabinami pracują sześciocylindrowe, rzędowe turbodiesle; o poj. 9,8 l (wersje 302, 326 i 338 KM) lub 12 l (360, 385 i 415 KM). Silniki są niezawodne i trwałe; nawet przy eksploatacji na kiepskiej jakości ON wytrzymują do naprawy głównej ponad 1 mln kilometrów. Większych problemów nie ma też z szesnasto- (Fuller) i osiemnastostopniowymi (Renault B18) skrzyniami biegów. Sporadycznie w "16" zdarzają się kłopoty z łożyskami i synchronizatorami. Kierowcy skarżą się na konieczność częstych redukcji podczas jazdy w górach.

Większość "majorek" ma tradycyjne, mechaniczne, rzadziej mechaniczno-pneumatyczne, zawieszenie z resorami parabolicznymi z przodu i z tyłu. Najczęściej wysiadają w nim sworznie i drążki przedniego stabilizatora oraz tuleje w zwrotnicach.

Wytrzymałe i dość komfortowe jest mechaniczne zawieszenie kabin (do wyboru są trzy; dzienna, sypialna - hightliner oraz sypialna z podwyższonym dachem - turboliner). Plusem szoferek jest wydajny system ogrzewania, użytkownicy chwalą czytelną deskę rozdzielczą, krytykują natomiast kiepskiej jakości trzeszczące i pękające plastiki oraz marne wyciszenie. Powszechnie ganiony jest zbyt nisko ulokowany, narażony na uszkodzenia mechaniczne dolny spoiler z reflektorami przeciwmgłowymi i mało wytrzymałe mocowania stopni wejściowych. Wstrząsy i drgania nierzadko skutkują urwaniem mocowań sztywno przytwierdzonego do ramy tłumika. Zrywają się też wiązki elektryczne skrzynki bezpieczników. Awarie te są jednak łatwe do usunięcia.

Ceny "majorek" na rynku wtórnym są niskie, jednak oryginalne części zamienne są drogie, np. łącznik intercoolera to wydatek rzędu 270 zł, a grzechotki hamulców przednich - 620 zł netto. Niestety brakuje wielu zamienników.

Plusy

Układ paliwowy odporny na ropę niskiej jakości. Spory wybór konfiguracji napędu. Wytrzymałe zawieszenie szoferek.

Minusy

Kiepskie wyciszenie. Szoferka wykończona słabej jakości plastikiem. Mało wytrzymałe mocowania stopni wejściowych. Wysokie ceny oryginalnych części.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> RENAULT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach