Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy
Ciężarówki i nie tylko...


Pojazdy gaśnicze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> Pojazdy Specjalistyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
jurempus
Początkujący na forum



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Śro 22:16, 07 Lip 2010    Temat postu: Pojazdy gaśnicze Back to top

Cięzki Samochód Gasniczy typu Jelcz 004


DANE OGÓLNE
Dopuszczalna masa całkowita
15690 kg

Obciążenie osi przedniej / tylnej
5440 / 10250 kg

Długość
7600 mm

Szerokość
2500 mm

Wysokość
3500 mm

Rozstaw osi
4100 mm

Rozstaw kół przednich / tylnych
2060 / 1800 mm

Prześwit poprzeczny / podłużny
320 / 4550 mm

Wznios ramy
1030 mm

Zwis przedni / tylny
1300 / 2200 mm

Kąt natarcia / zejścia
26 / 22°

Średnica zawracania w lewo
18500 mm

Średnica zawracania w prawo
21800 mm

Prędkość maksymalna
90 km/h

Zużycie paliwa
30 dm3/100 km

Zużycie paliwa przy pracy autopompy
20 dm3/h

Pojemność zbiornika paliwa
250 dm3

Zasięg samochodu
650 km + 4 godziny pracy autopompy

PODWOZIE
Typ
315MS (od 1982 roku 325D/S)

Układ jezdny
4x2

Smarowanie podwozia
indywidualne

Zaczepy holownicze prednie / tylne
zaczep typu "ucho-sworzeń" / hak pociągowy

Rama
Spawana z podłużnic i poprzeczek stalowych o przekroju ceowym

SILNIK
Typ
SW680/105

Rodzaj
czterosuwowy, wysokoprężny, turbodoładowany

Mocowanie silnika
elastyczne w czterech punktach

Ciężar silnika
1025 kg wraz z osprzętem

Liczba cylindrów / układ
6 / rzędowy, pionowy

Średnica cylindra / skok tłoka
127 / 146 mm

Pojemność skokowa
11,1 dm3

Stopień sprężania
15,8

Maksymalny moment obrotowy
930 Nm przy 1400 obr/min

Moc maksymalna
178,6 kW przy 2200 obr/min

Rodzaj wtrysku
bezpośredni

Rodzaj komory spalania
troidalna w denku tłoka

Kolejność zapłonu
1-5-3-6-2-4

Rozrząd
górnozaworowy

Luz zaworów
0,5 mm (przy zimnym silniku)

Otwarcie zaworu ssącego
4° przed ZZ

Zamknicie zaworu ssącego
57° po ZW

Otwarcie zaworu wydechowego
42° przed ZW

Zamknięcie zaworu wydechowego
24° po ZZ

Początek wtrysku
26° przed ZZ

Chłodzenie
cieczowe, z obiegiem wymuszonym

Smarowanie
obiegowe pod ciśnieniem

Ciśnienie oleju
0,35 - 4,2 kg/cm²

Turbosprężarka
Holset 4. Spręż - 2; Wydajność 0,3 kg/s; obroty - 60000 obr/min

SPRZĘGŁO
Rodzaj
jednotarczowe, suche (17")

SKRZYNIA BIEGÓW
Typ
S6-90

Rodzaj
mechaniczna, pozioma, biegi II-VI synchronizowane, zblokowana z silnikiem

Przełożenia
I - 7,03
II - 4,09
III - 2,45
IV - 1,50
V - 1,00
VI - 0,70
R - 6,48

PRZYSTAWKA SKRZYNI BIEGÓW
Typ
N110/10 lub P90/1

Rodzaj
jednobiegowa ze sprzęgłem kłowym i wyściem kołnierzowym

Sterowanie
mechaniczne, dźwignią z kabiny kierowcy

elektropneumatyczne, przyciskiem z kabiny kierowcy
Przełożenia
np = 1,45 nsiln

WAŁ NAPĘDOWY
Rodzaj
rurowy z przegubami krzyżakowymi, dwuczęściowy z łożyskiem podporowym

MOST NAPĘDOWY
Typ
C18.79

Rodzaj
dwustopniowy (przekładnia główna stożkowa o zębach łukowych - Klingelnberga, zwolnice obiegowe-walcowe) z blokadą mechanizmu różnicowego

Przełożenie
6,67

Pochwa mostu
typu "banjo", tłoczona i spawana

ZAWIESZENIE PRZEDNIE
Rodzaj
zależne, resory piórowe półeliptyczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator mechaniczny

ZAWIESZENIE TYLNE
Rodzaj
zależne, resory piórowe półeliptyczne, stabilizator mechaniczny

GEOMETRIA
Zbieżność kół przednich
5-7 mm

Kąt pochylenia koła


Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy


Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
2°30'

OGUMIENIE
Ilość kół przednich/tylnych
2 / 4

Wymiar ogumienia
11.00R20-U22

Wymiar/rodzaj obręczy koła
8.0V-20" / tarczowe

Ciśnienie powietrza
6,75 kg/cm2

UKŁAD KIEROWNICZY
Przekładnia kierownicza
śrubowo-kulkowa ze wspomaganiem hydraulicznym, prod.CSEPEL
(Dla podwozia 325D/S - przekładnia kierownicza typu 8065 lic. ZF)

Przełożenie
22,5:1

Maksymalny kąt skrętu kół
39°

Liczba obrotów kierownicy
5,75

Pompa hydrauliczna
zębata, typu PZL 1-10

UKŁAD HAMULCOWY
Hamulec zasadniczy
pneumatyczny, dwuobwodowy, jednoprzewodowy, ciśnienie 6,2÷7,35 kg/cm²

Hamulec pomocniczy-postojowy
pneumatyczny z siłownikami membranowo-sprężynowymi, sterowany ręcznym zaworem z kabiny kierowcy, działa na koła tylnego mostu

Hamulec silnikowy
Sterowany elektropneumatycznie, działający poprzez odcięcie dopływu paliwa oraz dławienie wylotu spalin

Średnica bębnów hamulcowych
420 mm

Łączna powierzchnia robocza okładzin hamulcowych
4290 cm²

KABINA
Typ
113

Rodzaj
wagonowa, dwudrzwiowa, spawana z blachy stalowej

Budowa
skorupowa z blachy stalowej grub.1 mm z profilami usztywniającymi, zgrzewana i spawana

Ilość miejsc
2+2 dodatkowe

Ogrzewanie
wodne od silnika + dodatkowa nagrzewnica spalinowa o wyd. 3000 kcal/h

NADWOZIE
Budowa
metalowe, poszycie i schowki mocowane bezpośrednio do zbiornika wody. Schowki zakrywane roletami brezentowymi. Schowki w tylnej części nadwozia na sprzęt, schowek z przodu z lewej strony - zwijadło, schowek z przodu z prawej strony - pulpit sterowniczy autopompy

ZBIORNIK WODY
Budowa
metalowy, spawany. Stanowi konstrukcję nośną nadwozia i pomostu górnego

Pojemność
6000 dm³

Mocowanie do ramy
trzypunktowe, łączniki metalowo-gumowe

Połączenie z autopompą
poprzez zawór motylkowy 130 sterowany elektropneumatycznie z tablicy autopompy

poprzez zawór motylkowy 130 sterowany elektropneumatycznie z tablicy autopompy równolegle z układem dźwigni sterowania ręcznego
Rury przelewowe
2

Wskaźnik poziomu
mechaniczny

ZBIORNIK ŚRODKA PIANOTWÓRCZEGO
Budowa
z żywicy poliestrowej wzmocniony włóknem szklanym wbudowany w pokrywę zbiornika wody

Pojemność
600 dm³

Napełnianie
pompką ręczną o wydajności 60 dm³/min

Wskaźnik poziomu
elektryczny

AUTOPOMPA
Typ / budowa
A32/8, prod. ŚFUT Świdnica, odśrodkowa, dwustopniowa

Mocowanie
do dolnej płyty zbiornika wody

Wydajność przy obrotach pompy n=2700 obr/min
wys.ssania wys.podnoszenia wydajność
1,5 m 80 m H2O 3400 dm³/min
1,5 m 120 m H2O 1600 dm³/min
7,5 m 80 m H2O 1600 dm³/min

Napęd
z przystawki skrzyni biegów wałem przegubowym

Zmiana obrotów
pedałem gazu w kabinie kierowcy lub pokrętłem na pulpicie autopompy

Mierniki prędkości obrotowej autopompy
2 elektryczne (na pulpicie autopompy i w kabinie kierowcy)

Zasysanie
przy pomocy urządzenia inżektorowego wbudowanego w układ wydechowy, sterowanie elektropneumatycznie z pulpitu autopompy

Czas zasysania
z głębokości 7,5 m - 30s, z głębokości 1,5 m - 15s

MIESZACZE PIANOWE
Typ / budowa
DSP 32/8, z ręcznym dozowaniem środka pianotwórczego (3-7%)

Ilość
2

DZIAŁKO WODNO-PIANOWE
Typ
DWP 24

Ciśnienie nominalne
0,8 MPa

Wydajność przepływu wody
2400±5% dm³/min

Zasięg rozrzutu wody
- strumień zwarty
- strumień rozpylony

60 m
40 m

Obrót działka w
- pionie
- poziomie

-13 ÷ +80°
360°

ZWIJADŁO RĘCZNE
Budowa
z wężem Wu52 o długości 20m połączonym na stałe z przewodem tłocznym i zaworem kulowym 52

INSTALACJA WODNO PIANOWA -
PRZYŁĄCZA ZEWNĘTRZNE (Łączniki pożarnicze wg PN-91/M-51038)


* 2 nasady 75 do napełniania zbiornika wody z hydrantu
* 4 nasady ssawne 110 do połączenia linii ssawnych z autopompą
* 4 nasady tłoczne 75 do połączenia linii natarcia
* 1 nasada 52 do napełniania zbiornika środka pianotwórczego ręczną pompką
* 1 nasada 52 do zasysania środka pianotwórczego z zewnętrznego zbiornika do automatycznego mieszacza pianowego


INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Napięcie
24 V

Reflektory
50/55 W P4Pt-41 Ø170mm z asymetrycznym światłem mijania. Światła postojowe wbudowane w reflektory główne

Kierunkowskazy
Migowe

Wskaźnik prądu ładowania
Zakres 30 - 40A

Szybkościomierz
Zakres 0 - 120 km/h

Sygnały pojazdu uprzywilejowanego
2 lub 3 lampy migowe niebieskie na dachu i 2 sygnały dźwiękowe 2-tonowe

Reflektor pogorzeliskowy
1 w stojaku z przodu kabiny

Radiotelefon
typ 3001/UKF-FM


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> Pojazdy Specjalistyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach