Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy
Ciężarówki i nie tylko...


Technologia BlueTec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> MERCEDES
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
trakker2007
Jego wiedza o ciężarówkach jest wielka



Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Pią 22:14, 01 Cze 2007    Temat postu: Technologia BlueTec Back to top

Technologia BlueTec dla silników Diesla zgodna z normą Euro 4 i Euro 5 w samochodach ciężarowych Mercedes-Benz

Na Międzynarodowym Salonie Pojazdów Użytkowych w Hanowerze DaimlerChrysler zaprezentował rodzinę samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego, wyposażonych w nową "technologię silników wysokoprężnych - BlueTec". Pojazdy te już w tej chwili spełniają normę Euro 4 mającą wejść w życie od października 2006 roku, oraz normę Euro 5, która zacznie obowiązywać w październiku 2009 roku. Dzięki sięgającej 80% redukcji emisji spalin w stosunku do poziomów określonych w normie Euro 3, połączonej z istotnie zmniejszonym zużyciem paliwa, nowe samochody ciężarowe Mercedes-Benz z technologią BlueTec są wyjątkowo ekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniem dla celów dalekobieżnego transportu drogowego przyszłości.

W styczniu 2005 roku pierwsi klienci odebrali zamówione samochody ciężarowe i ciągniki Actros BlueTec. Technologia ta zostanie w pierwszej kolejności zastosowana w najpopularniejszych modelach wykorzystywanych w Europie dla celów dalekobieżnego transportu drogowego, osiągających maksymalną moc od 235 kW (320 KM) do 300 kW (408 KM). W kolejnych miesiącach, pojawi się więcej samochodów ciężarowych Actros i Axor z technologią BlueTec. Ostatecznie, oferta modeli Actros BlueTec obejmie szerokie spektrum od 235 do 440 kW (320 do 598 KM) i od 1 650 do 2 800 Nm nominalnego momentu obrotowego.

Mercedes-Benz będzie stopniowo rozszerzać ofertę BlueTec na wszystkie serie samochodów ciężarowych, tak aby do czasu obowiązkowego wejścia w życie normy Euro 4 w październiku 2006 roku cała gama pojazdów do dalekobieżnego transportu, samochodów dystrybucyjnych i budowlanych oraz pojazdów do zastosowań specjalnych była dostępna w wersji BlueTec. Tak rozbudowana oferta samochodów ciężarowych oraz ciągników zgodnych z normą Euro 4 i Euro 5 pozwoli klientom Mercedes-Benz dobrać model idealny do swoich potrzeb.

Modele Actros BlueTec 5 od samego początku będą przynosić szereg ekonomicznych korzyści - a co więcej, korzyści te będą odczuwalne także w przyszłości. 40-tonowe zestawy z ponad czterema osiami, przystosowane do normy Euro 5 przed obowiązującym terminem, będą objęte preferencyjnymi zniżkami do 20% na opłaty za niemieckie autostrady wprowadzane, według dostępnych informacji, od stycznia 2005 roku. Regulacje takie będą obowiązywać do czasu wejścia w życie nowej normy, na jesieni 2009 roku. Podczas gdy kierowca pojazdu spełniającego normę Euro 3 po wprowadzeniu opłat będzie płacić 12 centów za kilometr autostrady a następnie 15 centów w okresie od października 2006 roku do października 2009 roku, kierowcy przyjaznych dla środowiska samochodów ciężarowych zgodnych z normą Euro 5 będą płacić tylko, odpowiednio, 10 i 12 centów za kilometr. W zależności od długości pokonywanych tras, całkowite oszczędności w okresie ponad czterech lat, gwarantowane przez samochody dostosowane do normy Euro 5, w porównaniu do pojazdów zgodnych z normą Euro 3, mogą osiągnąć kilka tysięcy euro. Samochody zgodne z normą Euro 4 będą objęte zniżkami na opłaty za niemieckie autostrady tylko do chwili wejścia w życie normy Euro 4, w październiku 2006 roku. W innych krajach europejskich także planuje się lub już wprowadzono wiele zachęt finansowych mających skłaniać do zakupów pojazdów użytkowych szczególnie przyjaznych dla środowiska. To jednak nie jedyne argumenty, przemawiające za przedterminowym dostosowaniem się do planowanego wprowadzenia europejskich norm emisji. Technologia silników wysokoprężnych BlueTec firmy DaimlerChrysler zapewnia także inne korzyści, takie jak ograniczone zużycie paliwa oraz znacząco zwiększone możliwości przyszłej odsprzedaży na rynku samochodów używanych.

Nowa technologia silników wysokoprężnych BlueTec firmy DaimlerChrysler opiera się na kombinacji wysokowydajnych silników oraz systemu obróbki końcowej spalin SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). Poprawiona charakterystyka nowych silników modelu Actros wynika z gruntownego przeprojektowania rodzin jednostek 12-litrowych V6 i 16-litrowych V8. Od nowych materiałów składających się na blok silnika i nowo zaprojektowanych uszczelek oraz łożysk do zmodyfikowanego układu wtryskowego, wszystkie udoskonalenia koncentrują się głównie na wydajniejszym spalaniu skutkującym redukcją ilości gazów wydechowych z silnika oraz, docelowo, ograniczeniem zużycia paliwa.

Pakiet BlueTec obejmuje nowe silniki o wyższym maksymalnym ciśnieniu w cylindrze oraz technologię obróbki końcowej spalin - po raz pierwszy technologia obróbki końcowej została zintegrowana w fazie projektowania silników wysokoprężnych dla dużych pojazdów użytkowych. Po wielu latach badań i testów praktycznych, DaimlerChrysler zdecydował się we wczesnym etapie na kontynuowanie prac nad technologią SCR pozwalającą na redukcję emisji tlenków azotu. Jest to najlepszy sposób zaoferowania klientom optymalnych oszczędności paliwa, niezawodności oraz projektu zorientowanego na wymagania przyszłości. Podstawową zasadą SCR jest to, że tlenki azotu podlegają przekształceniu w nietoksyczny azot i parę wodną w katalizatorze wykorzystującym amoniak jako reduktor. Ponieważ amoniak jest jednak niebezpieczną substancją, a co za tym idzie, zakres jego zastosowania w transporcie drogowym jest ograniczony, w pojazdach użytkowych stosuje się nietoksyczny, bezwonny, wodny roztwór mocznika. Roztwór ten, stosowany w technologii SCR, nosi nazwę "AdBlue". Pod kontrolą układu sterowania silnikiem reduktor AdBlue, przechowywany w odrębnym zbiorniku, jest dozowany w pożądanych ilościach do strumienia gorących spalin, w którym podlega hydrolizie do postaci amoniaku. Zużycie AdBlue wynosi w przybliżeniu cztery procent zużycia oleju napędowego dla BlueTec 4 oraz około sześć procent dla BlueTec 5, ponieważ limity normy Euro 5 są bardziej wymagające. Europejska infrastruktura AdBlue na ogólnodostępnych stacjach benzynowych jest obecnie w trakcie tworzenia.

Dopóki AdBlue nie stanie się powszechnie dostępny w Europie, klienci mogą wybierać pojazdy wyposażone w 145-litrowy zbiornik AdBlue zamiast standardowego zbiornika AdBlue o pojemności 90 litrów w przypadku ciągników siodłowych i 110 litrów dla podwozi. 145-litrowy zbiornik zapewnia zasięg ponad 10 000 kilometrów. W ten sposób, pojazdy BlueTec zapewniają nieograniczony promień operacyjny. Ponadto, nie są one uzależnione od dostępności paliwa o niskiej zawartości siarki oraz nie występuje w ich przypadku redukcja okresów między kolejnymi wymianami oleju i wizytami w serwisie

więcej na: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> MERCEDES Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach