Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy
Ciężarówki i nie tylko...


Autostrada 107

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> Kosz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
kregu
Moderator



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Namysłów k/Opola

 PostWysłany: Śro 20:32, 14 Lut 2007    Temat postu: Autostrada 107 Back to top

O trojaczkach z Kolina, jak określa się peugeota 107, toyotę aygo i citroena C1 napisano już sporo.

Tym razem "wyrwaliśmy" jednego z nich z naturalnego, miejskiego środowiska i sprawdziliśmy, jak sobie poradzi w miejscu, do którego pozornie nie pasuje. Na autostradzie.

Nasz mały peugeot napędzany był 68-konnym silnikiem 1.0. Jest to benzynowa, trzycylindrowa jednostka produkcji Toyoty. Współpracował on ze zautomatyzowaną 5-stopniową przekładnią 2tronic. Ciekawostką jest fakt, że w trybie manualnym bieg zmienia się na wyższy przez pociągniecie dźwigni do siebie, zaś redukuje poprzez popchnięcie jej do przodu. Jest to układ znany z samochodów rajdowych, odwrotny do stosowanego powszechnie w cywilnych pojazdach.

Pomimo obaw, na trasie samochód spisał się bardzo dobrze. Z przodu jest sporo miejsca nawet dla wysokich pasażerów. Długa podróż nie jest problemem, pod warunkiem, że fotele odsuniemy maksymalnie do tyłu, co ogranicza do "zera" przestrzeń na nogi pasażerów tylnej kanapy. Bagażnik przypomina raczej wąską szparę miedzy szklaną klapą a tylnymi fotelami. Pod jego podłogą znajduje się pełnowymiarowe koło zapasowe. Jedyne, na co może narzekać pasażer jadący z przodu, to brak uchwytów do trzymania się. Przy odsuniętym fotelu łokciem trafimy w słupek boczny zamiast w mikropodłokietnik na drzwiach. Ponieważ nie ma nawet uchwytu nad drzwiami, przy dynamicznej jeździe pozostaje trzymać się... za głowę.

A z dynamiczną jazdą mały lew radzi sobie bardzo dobrze. Szeroko rozstawione w narożnikach nadwozia koła sprawiają, że samochód nieźle się prowadzi, choć zautomatyzowana przekładnia mogłaby szybciej zmieniać biegi. To rozwiązanie ułatwia raczej jazdę miejską. Poza miastem można po prostu wcisnąć pedał gazu do oporu, wtedy już na drugim biegu osiągniemy 90 km/h, na trzecim 130. To maksymalna prędkość z jaką można się poruszać po autostradach naszego kraju.

Ponieważ jednak podróżowaliśmy z Krakowa do Szczecina przez Niemcy (tak, tak, to najszybsza trasa), a samochód sprawiał wrażenie, że nie tylko może, ale i chce pojechać trochę szybciej, nie zdejmowaliśmy nogi z gazu aż do "zamknięcia" licznika.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Strona Główna -> Kosz Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach