BANDZIOR
PostWysłany: Pią 16:07, 15 Cze 2007    Temat postu: Bezpieczeństwo nie za cenę paliwa

Bezpieczeństwo nie za cenę paliwa

I-shift w układzie napędowym zmienił standardy kierowania i podróżowania autobusem turystycznym. W kwestii bezpieczeństwa Volvo pozostaje wierne swym tradycjom.
Odpowiedni dobór biegu i sterowanie gazem jest kluczem do ekonomicznej eksploatacji. Nie trzeba tego specjalnie udowadniać, wystarczy porównać wyniki zużycia paliwa, wymiany tarczy sprzęgła, a także klocków hamulcowych, opon itd. doświadczonych i początkujących kierowców. Sztuka sterowania układem napędowym przestaje być jednak domeną kierowców. Producenci samochodów użytkowych wprowadzają nowoczesne systemy zastępujące człowieka w wykonywaniu monotonnych czynności.
I-shift Volvo należy do jednych z najbardziej zaawansowanych rozwiązań, którego działanie daleko wykracza poza obowiązki klasycznego "zmieniacza" biegów. Szwedzka skrzynia, zanim trafiła do autobusów, została wypróbowana w najcięższych odmianach samochodów ciężarowych. Zastosowana w dużych flotach okazała się panaceum na rotację kierowców - średnie zużycie paliwa zmniejszyło się, podobnie jak różnice pomiędzy wynikami poszczególnych prowadzących. Normy paliwowe, choć nie zawsze lubiane, nie odstraszyły kierowców od I-shifta. Przeciwnie, kto raz spróbował automatu, ten niechętnie powracał do męczącego rękodzieła.
9700, które otrzymaliśmy do testu, to autobus niemal idealny na polskie warunki drogowe. Inteligentny układ napędowy zmniejsza wysiłek fizyczny kierowcy, a także koszty eksploatacji paliwa. Na uwagę zasługują osiągi mocnego napędu podwyższające średnią prędkość i, wbrew pozorom, bezpieczeństwo przewozów.





















Kod:
www.polskitraker.pl/_pt_bus/newnumer/img/test.jpg
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
   

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group