kregu
PostWysłany: Sob 8:25, 07 Kwi 2007    Temat postu: Kompletna gama DAF dostępna w konfiguracji Euro 5

Kontynuując rozpoczęty w 2006 roku proces wprowadzania premierowej serii LF z nowymi silnikami o pojemności 4,5 i 6,7 litra, popularna seria ciężarówek dystrybucyjnych DAF od lata tego roku będzie dostępna również w wariantach spełniających poziom emisji Euro 5.

Ponieważ nowe CF i - nagrodzony tytułem „Ciężarówka Roku 2007” - XF105 są już od dłuższego czasu dostępne w wersjach Euro 5, oznacza to, że kompletna gama modeli DAF będzie dostępna z poziomem emisji zgodnym z normą, która obowiązywać będzie od 1.10.2009 roku.

Do nowej serii LF DAF wprowadził w roku ubiegłym kompletnie nowe 4,5- oraz 6,7-litrowe silniki PACCAR FR i GR, spełniające poziom emisji Euro 4. Silniki te, z odpowiednio czterema i sześcioma cylindrami, dysponują mocą w zakresie od 140 do 285 KM i charakteryzują się doskonałymi osiągami, maksymalną niezawodnością i niskim zużyciem paliwa. W celu zaspokojenia potrzeb rynku na jeszcze czystsze warianty silników, DAF rozszerza gamę pojazdów LF włączając silniki Euro 5. Emitują one około 40% mniej tlenków azotu niż obecnie obowiązkowe w UE modele Euro 4, które z kolei emitują o 30% mniej tlenków azotu i o 80% mniej cząstek sadzy niż samochody z silnikami Euro 3.

Wybór trzech wariantów silników Euro 5
W LF Euro 5 DAF oferuje możliwość wyboru między trzema silnikami: 4-cylindrowym, 4,5-litrowym silnikiem PACCAR FR o mocy 118 kW/160 KM oraz 6-cylindrowymi, 6,7-litrowymi silnikami PACCAR GR o mocach 165 kW/224 KM i 184 kW/250 KM. Oba 6-cylindrowe silniki Euro 5 są również dostępne w samochodzie DAF CF65, który posiada większą kabinę z serii CF w wersjach dziennej, sypialnej oraz Space Cab.

Podobnie jak silniki Euro 4, modele Euro 5, aby spełniać rygorystyczne standardy emisji, wykorzystują również technologię DAF SCR. W technologii tej AdBlue jest wtryskiwany do gazów wydechowych, w wyniku czego w katalizatorze DeNox tlenki azotu są redukowane do nieszkodliwych substancji takich jak azot i woda. Ponieważ technologia redukcji emisji nie wpływa negatywnie na silnik, charakterystyki silnika mogą być zoptymalizowane pod kątem uzyskania idealnego spalania i niskiego zużycia paliwa.
Wszystkie silniki wykorzystują zaawansowany wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa w celu uzyskania możliwie najwyższej sprawności oraz możliwie najniższej emisji cząstek stałych. Silniki Euro 5 nie potrzebują filtra sadzy, by spełnić rygorystyczne wymaganie 0,02 grama sadzy na kW/h.

Doskonała reputacja
Wiosną 2006 roku DAF wprowadził nową serię samochodów LF, które wyróżniają się najwyższej klasy gamą silników PACCAR, jak również zoptymalizowanym układem podwozia, nową stylizacją wnętrza oraz bardziej nowoczesnym wyglądem. Dzięki prekursorskim charakterystykom prowadzenia, doskonałej efektywności oraz sprawdzonej niezawodności i trwałości, seria DAF LF ma ugruntowaną już opinię wśród przewoźników i kierowców z dystrybucyjnego segmentu od 6 do 21 ton dopuszczalnej masy całkowitej.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
   

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group