mobilkomania
PostWysłany: Pią 12:45, 16 Mar 2007    Temat postu: Numer 3<07r> test Polskiego Trakera SCANIA

Test: <POLSKIEGO TRAKERA>



Scania R620 Euro-4

Wzrost maksymalnych wartości mocy jest następstwem m.in. dostosowania jednostek napędowych do nowych norm czystości spalin. Silniki o dużej pojemności skokowej - DC16 Scanii zyskały na tym najwięcej, bo ok. 40 KM (z 580 do 620) bez większych zmian konstrukcyjnych. Przyrost mocy, choć spektakularny, nie jest tak ważny dla normalnej eksploatacji jak przyrost momentu obrotowego. Pojawienie się wartości rzędu 3000 Nm w zakresie użytecznych obrotów silnika stwarza nowe możliwości wykorzystania ciągnika siodłowego, ale także stawia wyższe wymagania komponentom układu napędowego oraz rozwadze kierującego. Mocne napędy nadają się do ciągnięcia 60-tonowych zestawów, które na razie nieśmiało wkraczają na autostrady Europy Zachodniej, a w Skandynawii od dawna przynoszą korzyści.









Etapy testu:

1. droga pomiędzy bramkami Kraków - Katowice
dystans 50,1 km
śr. zuż. paliwa 30,7 l/100 km
śr. prędkość 80,6 km/h
temp. -1oC

2. droga ekspresowa Katowice - Częstochowa
dystans 70,0 km
śr. zuż. paliwa 34,7 l/100 km
śr. prędkość 72,3 km/h
temp. -3oC

3. droga ekspresowa Częstochowa - Katowice
dystans 67,0 km
śr. zuż. paliwa 34,44 l/100 km
śr. prędkość 71,27 km/h
temp. -2oC

4. droga pomiędzy bramkami Katowice - Kraków
dystans 49,7 km
śr. zuż. paliwa 29,69 l/100 km
śr. prędkość 79,35 km/h
temp. -1oC
średnio łącznie z postojami i dojazdami
dystans 247 km
zużycie paliwa 33,07 l/100 km


1. próba górska, droga krajowa Kraków - Myślenice
dystans 22,0 km
śr. zuż. paliwa 50,59 l/100 km
śr. prędkość 69,75 km/h
temp. 0oC

2. próba górska, droga krajowa Myślenice - Kraków
dystans 22,4 km
śr. zuż. paliwa 43,18 l/100 km
śr. prędkość 73,02 km/h
temp. -1oC
średnio łącznie z postojami i dojazdami:
dystans 44,1 km
zużycie paliwa 46,78 l/100 km
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
   

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group