kregu
PostWysłany: Pon 18:02, 12 Lut 2007    Temat postu:

hehe trudne pytanie bo na to akurat uwagi nie zwracałem także nie odpowiem Wink
mobilkomania
PostWysłany: Nie 23:42, 11 Lut 2007    Temat postu:

fajny model iveco tylko powiedz mi czy on ma ten sam kokpit co stralis
kregu
PostWysłany: Pią 9:05, 26 Sty 2007    Temat postu: Iveco Trakker

Iveco Trakker - do pracy z prawdziwym pojazdem wykraczającym poza swoją klasę
Ekstremalne warunki otoczenia, największe problemy, najgorsze warunku pracy: Trakker daje gwarancję wszystkim, którzy mu zaufali. Rzeczywiście jest to pojazd najbardziej rozwinięty technologicznie spośród aktualnej oferty pojazdów przewidzianych do pracy na placach budowy i w kamieniołomach: łączy w sobie osiągi i wytrzymałość wraz z awangardowymi rozwiązaniami technologicznymi, bez rezygnacji z tradycyjnej niezawodności, która od zawsze cechuje pojazdy użytkowe Iveco.

Całkowicie odnowiona gama pojazdów jest dostępna w licznych konfiguracjach (4x2; 4x4; 6x4; 6x6; 8x4; 8x8) i wprowadza nowe rozwiązania pod względem układów zawieszenia i skrzyń biegów. Ponadto posiada całkowicie przebudowany układ elektryczny, w skład którego włączono system Multiplex. Lecz najważniejszą nowością związaną z komfortem pracy, jest kabina identyczna jak montowana w pojazdach Stralis AT/AD.

Trakker, napędzany silnikami z rodziny Cursor, to wysoko specjalizowany produkt dla wszelkich typów zastosowania: od przewozu materiałów w kamieniołomach po transport betonu, od zastosowań w postaci pługa śnieżnego po transporty o specjalistycznym charakterze.



Kabina na poziomie pojazdu drogowego

Za kierownicą Trakkera czujemy się jak na pokładzie pojazdu drogowego. To dlatego, że w Trakkerach są te same kabiny Active Day (AD) i Active Time (AT) co w pojazdach gamy Stralis. W ten sposób styl i komfort (link do pop up) łączą się ze specjalnymi wymaganiami pojazdu przeznaczonego do użytku w kamieniołomach i na placach budowy.

Występują różne typy kabin dostępnych w pojazdach Trakker: wersja krótka AD jest przystosowana do codziennych zastosowań, natomiast kabina długa AT o długości 2,15 m z dachem zwykłym lub wysokim, z jedną lub dwoma leżankami, jest przewidziana do wykonywania zadań wymagających noclegu w kabinie pojazdu.

Kabina o szerokości 2,28 m ułatwia manewrowanie w wąskich przestrzeniach na placu budowy i ogranicza ryzyko uderzeń rogami kabiny w przeszkody. Przeciwpoślizgowe stopnie wejściowe są wysunięte bardziej na zewnątrz poprawiając bezpieczeństwo podczas zajmowania miejsca w pojeździe i jego opuszczania. Zderzaki Trakkera są wykonane ze stali (bardziej wytrzymałej od materiałów syntetycznych) i składają się z trzech części: w ten sposób, jeśli jedna z nich ulegnie uszkodzeniu nie ma konieczności wymiany całego elementu. Ponadto zostały opracowane na nowo, z zaokrąglonymi narożnikami, aby harmonizowały się z krzywiznami przedniej części kabiny. Halogenowe reflektory są zabezpieczone zarówno poprzez głębsze ich zamocowanie względem płaszczyzny profilu zderzaków, jak i za pomocą zdejmowanej kratki ochronnej.

Kiedy funkcjonalność i komfort idą ze sobą w parze

Dzięki wykorzystaniu kabin drogowych AT/AD, Trakker oferuje innowacyjne pojęcie komfortu odkrywające nową przyjemność z jazdy, łącząc w sobie ergonomię i rozwój technologiczny.

Aby osiągnąć poziom absolutnej doskonałości, Trakker stosuje specjalne zawieszenie kabiny, opracowane w celu odpowiedniego pochłaniania drgań powstających na terenach o najbardziej nieregularnym podłożu. Miejsce kierowcy jest maksymalnie spersonalizowane: pneumatyczny fotel i regulowana kierownica, pod względem wysokości i nachylenia, umożliwiają odnalezienie preferowanej pozycji podczas jazdy. Doskonała widoczność umożliwia ponadto wykonywanie najbardziej skomplikowanych manewrów z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.

Przewidziano liczne schowki: od uchwytów na butelki po szafki w tylnej ściance. Pewne praktyczne rozwiązania dodatkowo ułatwiają pracę w kabinie pojazdu, jak na przykład przenośna podkładka do pisania, którą można umieścić na kole kierownicy.

Dzięki zastosowaniu nowych materiałów i zabezpieczeń, stopień izolacji termicznej i akustycznej zapewnia utrzymanie na minimalnym poziomie fizycznego zmęczenia kierowcy również po wielu godzinach pracy.

Ponieważ pojazdy gamy Trakker są przeznaczone do pracy na trudnych terenach i drogach o złej nawierzchni, skuteczne wyciszenie zewnętrznych odgłosów i pracy silnika zmniejsza zmęczenie kierowcy i poprawia sposób prowadzenia pojazdu, ze wszystkimi płynącymi z tego korzyściami w zakresie bezpieczeństwa.

Ostatecznie, przy wielodniowych przejazdach można zapewnić maksymalny stopień komfortu dzięki zawieszeniu pneumatycznemu dostępnemu na specjalne życzenie, zarówno dla wersji ciągnika siodłowego, jak i podwozia z kabiną.

Układ przeniesienia napędu

Moment obrotowy i moc silnika są przekazywane na koła napędowe za pośrednictwem wydajnego układu przeniesienia napędu. Zautomatyzowane skrzynie biegów są sterowane zgodnie z zasadą zapewniającą maksymalną szybkość zmiany biegu, gwarantując tym samym doskonałe osiągi pojazdu.

Szeroka gama przełożeń tylnego mostu umożliwia dokonanie wyboru wersji najlepiej odpowiadającej zastosowaniu pojazdu, optymalizując w ten sposób zużycie paliwa.

Zastosowania pojazdów budowlanych są różnorakie i, nawet w ramach tej samej konfiguracji, wykorzystanie środka transportu może być różne: klient może preferować od czasu do czasu wykorzystanie masy własnej lub dopuszczalnego nacisku na tylnych mostach. Dlatego Iveco proponuje szeroką gamę przednich osi, tylnych mostów i tandemów zrodzonych w oparciu o dogłębne doświadczenie w tym sektorze.

Tylne mosty są z podwójną redukcją z przekładnią planetarną w piastach: jest to konfiguracja zmniejszająca wymiary obudowy mechanizmu różnicowego i pozwalająca na zwiększenie prześwitu pojazdu. Wszystkie tylne mosty są wyposażone w urządzenie blokady mechanizmu różnicowego urządzenie blokady mechanizmu różnicowego a tandemy posiadają także blokadę wzdłużnego mechanizmu różnicowego. Szeroka oferta zakresów przełożenia tylnych mostów gwarantuje możliwość dokonania wyboru konfiguracji najbardziej odpowiedniej do zastosowania pojazdu, optymalizując zużycie paliwa.

Przednie osie są wyposażone w wentylowane hamulce tarczowe. Osie napędowe i tylne mosty są wyposażone w hamulce bębnowe Duo-Duplex.

Skrzynia biegów manualna mechaniczna czy zautomatyzowana?. Trakker oferuje obydwie możliwości, aby lepiej spełniać wymagania klientów.

Mechaniczne skrzynie biegów są dostępne w wersjach z 9 lub 16 biegami, z pneumatycznym układem wspomagania Servoshift.

Zautomatyzowane skrzynie biegów Eurotronic II charakteryzują się licznymi zaletami pod względem komfortu prowadzenia, bezpieczeństwa i możliwych oszczędności. Oferta obejmuje dwie wersje z 12 biegami: “Over Drive” (z nadbiegiem) dla silnika Cursor 13 oraz ”Direct Drive” (z przełożeniem bezpośrednim) dla silnika Cursor 8. Szybkość włączania biegu i sposób sterowania, który pozwala na swobodny wybór pomiędzy jazdą automatyczną lub półautomatyczną, zapewniają korzystanie z przełożenia odpowiedniego dla każdych warunków drogowych. Ważną charakterystyką zautomatyzowanych skrzyń biegów jest praca określana jako Manouvering Mode (Tryb Manewrowy), włączany przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej, umożliwiający zautomatyzowanej skrzyni biegów bardziej precyzyjne działanie, za pośrednictwem dozowania pedałem gazu, wykorzystaniem sprzęgła na pierwszych biegach i na biegu wstecznym. Jest to pomoc technologiczna przy manewrach na szczególnie ograniczonej przestrzeni.

Zastosowanie silników Cursor w pojazdach Trakker wpływa w decydujący sposób na osiągi pojazdu i na jego produktywność. To jednostki napędowe o charakterystykach szczególnie docenianych na placach budowy: wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich prędkości obrotowych silnika w szerokim ich zakresie (co ułatwia ruszanie pod górę i zapewnia dobre prowadzenie pojazdu) oraz wysoka moc i niskie zużycie paliwa.

W pojazdach Trakker są montowane silniki Cursor 8 i Cursor 13 o mocy od 270 do 480 KM. Cursor 8 jest opracowany dla pojazdów, które muszą charakteryzować się niską masą własną w związku z częstszym poruszaniem się po drogach publicznych. Jest to lekki silnik o pojemności 7,8 litra, który oferuje moc od 270 do 350 KM. Dla wymagających zadań, przy których konieczne są wytrzymałość i wysoki moment obrotowy przewidziany jest natomiast 12,9 l silnik Cursor 13. Wysoki w szerokim zakresie moment obrotowy dostępny już od niskich prędkości obrotowych silnika gwarantuje duże możliwości ruszania w najbardziej wymagających warunkach, zapewniając optymalne prowadzenie pojazdu Silniki Cursor przewidziane dla zastosowań na placach budowy i w kamieniołomach są teraz wyposażone w wydajne i niezawodne elektromagnetyczne sprzęgło wentylatora z 2 prędkościami, które wpływa na utrzymanie możliwie minimalnego zużycia paliwa, oraz w dekompresyjny hamulec silnikowy Iveco Turbo Brake, którego wydajność (już uznana na rynku) zostało dodatkowo poprawiona dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii, która wzmacnia działanie hamulca.

Podwozie i zawieszenia

Przemyślane rozmieszczenie podzespołów na podwoziu, wykorzystanie tylnych mostów z podwójną redukcją i duży skok zawieszenia gwarantują wysokie kąty podejścia, przejazdu i zejścia umożliwiając Trakkerowi pokonanie jakiejkolwiek przeszkody i wykonywanie skomplikowanych manewrów w wąskich przestrzeniach.

Zawieszenia Trakkera, zależnie od wersji lekkiej lub ciężkiej pojazdu, oferują szeroką gamę przenoszonych nacisków w sposób odpowiadający najlepiej wymaganiom klientów i zastosowaniu pojazdu. Jedną z cech, która odróżnia Trakkera od konkurencji jest bez wątpienia komfort oferowany na drodze, wynikający np. z zastosowania zawieszenia pneumatycznego w tandemach modeli 6x4 i 8x4.

Słynne ze swojej wytrzymałości i elastyczności podwozia samochodów ciężarowych 4x2, 6x4 i 8x4 zbudowane są z podłużnic o stałym przekroju z wysokowytrzymałej stali o grubości 7,7 mm dla gamy “lekkiej” (w celu zmniejszenia masy własnej) i 10 mm dla gamy “ciężkiej” przeznaczonej dla bardziej wymagających zadań. W tym ostatnim przypadku zaczepy zawieszenia są wzmocnione. Szerokość podwozia wynosi 1,03 m w przedniej części, aby umożliwić montaż chłodnic o dużej powierzchni roboczej, i 0,77 m w tylnej części, aby ułatwić montaż oprzyrządowania i zabudowy. Dodatkowo podłużnice są wyposażone w przykręcone płytki i wspornik do mocowania ramy pośredniej zabudowy.

Zawieszenia lekkich Trakkerów

Seryjnie stosowane są resory paraboliczne. Z przodu ich nośność osiąga 8 ton przy pojedynczej osi i 2 x 8 ton z podwójną osią w wersjach 8x4. Resory paraboliczne są montowane seryjnie również z tylu. Ich nośność wynosi 13 ton w pojazdach 4x2 oraz 21 ton w tandemach pojazdów 6x4, 6x6 i 8x4. Resory półeliptyczne są dostępne na życzenie. Ofertę uzupełniają wersje z zawieszeniem pneumatycznym.

Zawieszenia ciężkich Trakkerów

Proponują bardziej zróżnicowaną ofertę: z przodu standard składa się z resorów parabolicznych o nośności 8 ton, lecz są dostępne na życzenie resory paraboliczne lub półeliptyczne o nośności 9 ton (2x8 ton lub 2x9 ton dla parabolicznych w modelach 8x4).

Zawieszenia tandemów

Są zbudowane z resorów parabolicznych lub półeliptycznych (na życzenie) o nośności 32 ton. Dostępne są również wersje z zawieszeniem pneumatycznym.

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
   

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group